FANDOM

Kaspian X Żeglarz - syn Kaspiana IX, bohater drugiej i dalszych części Opowieści z Narnii.
Kaspian

Książę Kaspian

Dziesiąty Kaspian na tronie, pierwszy wśród Telmarów władca nie tylko ludzi, ale również narnijczyków.

Książę KaspianEdytuj

Kaspian był rycerzem odważnym. Od urodzenia zależało mu na poznaniu Narnijczyków. Opowiadała mu o nich jego niania, a on jej uwierzył. Był wrażliwy i gdy niania została zwolniona ze swojego stanowiska, Kaspian rozpłakał się. Gdy jego nauczycielem został Doktor Kornelius, ten kazał mu uciekać, ponieważ Mirazowi urodził się syn. Tak też postąpił. Trafił do domu karła Zuchona, karła Nikabrika i borsuka Truflogona. Ci mu pomogli, opatrzyli go i postanowili pomóc mu w zdobyciu tronu, jako że obiecał on przywrócić władzę w Narnii jej ludowi. W końcu, w Kopcu Aslana, Kaspian spotyka się po raz pierwszy z rodzeństwem Pevensie. Walczy
Benbarnes
później w drugiej bitwie pod Beruną i pokonali Telmarów (właściwie pokonał ich Aslan, wzywając Boga Rzeki, który zniszczył Most wybudowany przez Telmarów. Później został mianowany królem Narnii obok rodzeństwa.

Podróż "Wędrowca do śwituEdytuj

Kaspian jest kapitanem na pokładzie statku Wędrowiec do Świtu, gdy Edmund, Łucja i ich kuzyn Eustachy tam trafiają. Razem przeżywają tam cudowne przygody. Król Narnii ratuje swoich przyjaciół przed sprzedaniem ich jako niewolników. Później, razem z Ryczypiskiem, ŁucjąEdmundem i Eustachym płyną na "koniec świata" do Krainy Aslana.

Srebrne krzesło Edytuj

Kaspian jest już bardzo stary. Nadal włada Narnią, ale chce żeby jego syn – król Rilian – przejął tron i rządził Narnią. Na jednej z wypraw Rillian przepadł bez śladu, goniąc za wężem który zabił jego matkę. Po zaginięciu syn Kaspian szuka syna, lecz traci wiarę, że będzie mógł go ponownie zobaczyć. Po raz drugi wyrusza w podróż na kraniec świata. Na łożu śmierci spotyka się po raz ostatni ze swoim synem po czym umiera.

Kaspian jest na chwilę przywrócony do życia (gdyż ma iść do krainy Aslana) i prosi by mógł pójść do naszego świata na 5 minut by pomóc Eustachemu i Julii z gnębiącymi ich osobami.

Ostatnia bitwaEdytuj

Kaspian pojawia się razem z innymi postaciami w Nowej Narnii.